Mitjançant la tracció animal i la tracció humana, fonamentalment. L'animal la proporcionen els ases: uns burros color gris perla, menuts, que es fan servir com a bèstia de càrrega sobretot arrossegant carros.
La tracció humana la proporcionen les cames: es fa servir força la bicicleta i es camina moltíssim. Moltíssim! De motos, en canvi, se'n veuen molt poques i, pel que ens van dir, són en proporció força cares.
Foto de la superjelenn
L'avantatge del tràfic a Kenya és que, malgrat el caos, hi ha bon rotllo. A la mateixa carretera poden coincidir, en paral·lel, un autobús, un matatu, un carro i un ciclista, més els peatons. I generalment a l'últim segon no passa mai res. I gairebé ningú no s'immuta ni s'insulta.
Foto de la superjelenn
Totes les carreteres tenen camins paral·lels: la vorera és també camí. A Kenya no pots tenir necessitat de fer una parada urgent per buscar un matoll: segur que hi ha una dotzena de persones anant amunt i avall, i alguna parada de patates o de targetes de mòbil. Curiosament, a Catalunya també augmenta el nombre de persones que van caminant en paral·lel per les carreteres. Fa uns anys no hi havia ningú (excepte a les entrades i sortides dels pobles petits). Ara s'hi veuen immigrants, sovint: probablement als seus llocs d'origen no sigui tan estrany.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada