La realitat és que el transport és totalment diferent de com aquí el vivim. Hi ha alguns cotxes particulars, fins i tot nous (especialment als pàrquings dels mall, els centres comercials). Però la majoria del personal es mou d'altres maneres.
Per les llargues distàncies, hi ha el tren. EL tren. Kenya existeix com a Estat perquè els britànics van voler connectar per tren el que és Uganda, o més ben dit el llac Victòria, amb la costa. Gràcies a la sortida al mar que oferia Mombassa, el tren es va anar construint i, de passada, es va anar conquerint la Kenya interior. L'actual Nairobi és la zona on es van establir els britànics durant la construcció.
Gran Bretanya va traslladar milers d'indis des d'aquella altra colònia, la Índia, perquè els consideraven millors treballadors per la construcció de les vies que no pas els nadius, que servien millor per carregar i transportar. La presència índia a Kenya ha baixat al voltant de l'1%, però són botiguers de mena.
Avui el tren encara és una gran via que va fonamentalment de de Mombassa al llac Victòria, amb petits ramals i una connexió amb Uganda. Els que són d'una població on passa la via (com Limuru) n'estan orgullosos.
Foto de la superjelenn
Però no és un mitjà que permeti una gran comunicació entre la població del país: de fet, de Mombasa a Nairobi els horaris són així:
Train Rail Travel Nairobi-Mombasa -Kisumu
Night Train Sleeper Rail Travel Time Table(updated)
Night Train Sleeper Rail Travel Time Table(updated)
Departure Time | Arrival Time | Days |
Nairobi 19.00 Hrs | Mombasa 08.30 Hrs following day | Every Monday Wednesday and Friday |
Mombasa 19.00 Hrs | Nairobi 09.00 Hrs following Day | Every Tuesday Thursday and Sunday |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada